mandag 9. november 2015

Herrekort, vintage

Hei hei. Denne uken blogger jeg for Scrappiness, og viser i dag et herrekort i vintagestil.

Jeg har tatt en liiiiiiten pause fra jula og kost meg med et herrekort med de kule arkene fra
Marion Smith Design med serien Timekeeper: Carnival,  Marchant og Cogs and Gears.
Til bakgrunnen har jeg brukt den tøffe klokke- diesen til Sizzix Tim Holtz.
Kantene er raspet og svertet med distress ink, påført hvit gesso og pyntet med forskjellige tannhjul og Tall charms. Jeg har brukt sikk-sakk stempel for litt ekstra detalj, og bygd opp kortet med lag på lag.

"Gratulerer"  er bokstaver fra en washi tape. 
Klokkepynttannhjul og brads er fra Tim Holtz. 

INNSIDEN:

Jeg har brukt embossingfoldere med klokke og tannhjul og farget disse med Distress ink.
Stempel fra Papirdesign.

Detaljbilde av tagene inni kortet. Tagene er dies fra Sizzix Tim Holtz , der jeg har brukt embossing mønster og farget disse med distress ink. Litt hyssing til tagene så de kan dras ut fra lommen.
På baksiden av tagene er det plass til å skrive en personlig hilsen.

Stilig mønsterark gjør at man ikke trenger å pynte så mye inni kortet. 
Jeg har brukt litt strie og noteblomst fra Prima som pynt sammen med stempel.

Jeg deltar på følgende utfordringer: 

Scrappegarasjen: #16 Lag på lag (10.11)
Hjerteboden; Maskulint (30.11)
 Papirlosjen #11: Mandig/Maskulin (30.11)
TreL: Farsdag (01.12)

Jeg håper dette gav litt inspirasjon utenom julekort, og ønsker deg en super og kreativ uke.

Tusen takk for at du tittet innom bloggen min.
Legg gjerne igjen en hilsen så jeg kan besøke deg også! 
Jeg ønsker  deg en strålende og kreativ helg! Klem Helga :)

Thank you for visiting my blog. I wish you a creative and happy day!
Hugs, Helga :)

4 kommentarer:

  1. Så tøft!
    Tusen takk for ditt bidrag til Scrappegarasjens utfordring!
    - DT-Eva -

    SvarSlett
  2. Veldig stilig, å ikke minst tøff!
    Takk for at du deltar på scrappagarasjens utfordring.
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett
  3. Wow, så flott, tøft og rått!
    Tusen takk for at du deltar på vår maskuline utfordring hos Papirlosjen.
    Smil fra DT-Ane Lene

    SvarSlett
  4. Så flott og tøft kort! Tusen takk for at du deltar på Hjerteboden sin maskuline utfordring.
    - DT Bente-Heidi

    SvarSlett