fredag 6. november 2015

Mitt første posekort

Hei hei og god fredag!!!
 Det er vel mange som er i julemodus nå, men man må jo ikke glemme av 
andre anledninger for å gi kort og gaver....
Min gode venninne har hatt bursdag og jeg laget et posekort til henne. Dette var mitt første forsøk på et slikt kort og jeg koste meg skikkelig.

Papirposen jeg har brukt er i str. 10x6x24 cm
Til denne posen har jeg brukt de flotte notearkene fra Authenticque og et nydekig ark fra 
Pion Design , "liljor" i lys grønt. 
Alle kanter er rispet og svertet med Distress Ink (Vintage Photo).
 

Motiv er utklippsark fra Marianne Design og begge stemplene er fra Kort og Godt

Ellers har jeg mikset og brukt blomster fra både Storyteller, Kort og Godt, Prima ++ og brukt forskjellige dies, en doileys, perletråd, bølgepapp, blonder og gassbind til pynt 
og bygd opp lag på lag.
Sammen med blomstene har jeg noen perler som ligger i små charms. Disse synes jeg er utrolig lekre som ekstra pynt til blomster.
.

Papirposen var uten håndtak, så de måtte jeg ordne selv med en sterk type hyssingtråd. Videre pyntet jeg 
håndtaket med blonder, perlesnor og lilla sløyfe. En liten søt TAG er også festet her, der det er plass til å skrive en hilsen på baksiden.


Jeg deltar i følgende utfordringer med dette posekortet:

Scrappelyst ; Grublis for oktober- Bruk minst 1 tag-2 stempler-3 blomster (06.11)
Scrappegarasjen:  Lag på lag (10.11)

Tusen takk for at du tittet innom bloggen min.
Legg gjerne igjen en hilsen så jeg kan besøke deg også! 
Jeg ønsker  deg en strålende og kreativ helg! Klem Helga :)

Thank you for visiting my blog. I wish you a creative and happy day!
Hugs, Helga :)



5 kommentarer:

  1. Nydelig posekort.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  2. Flott kort. Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  3. Nydelig! Her var det mange flotte detaljer!
    Tusen takk for ditt bidrag til Scrappegarasjens utfordring!
    - DT-Eva -

    SvarSlett